תחום הנדסת התעשייה והניהול

לאדם המתמחה בתחום הנדסת התעשייה והניהול יש יכולת לצלם צילום מאקרו של ארגון או עסק מכל גודל ולהבין מה מתרחש בין ארבעת קירותיו מבחינה טכנולוגית, ארגון השליטה, הבקרה, הסדר והיעילות. זהו השלב הניתוחי המאפשר לתת כלים ופתרונות אפקטיביים ואופרטיביים בתפעול, ניהול שוטף וייעול יומיומי, תוך ניהול והערכת פרמטרים של זמן, עלות וחומר כדי להגיע למקסימום ניצול ולמינימום פסולת.

 

תחום ניהול התפעול, הכלכלה והפיננסים

בעוד אדם המתמחה בתעשייה וניהול רואה פרמטרים באופן פיזי, אדם המתמחה בתחום התפעול, הכלכלה והפיננסים רואה את אותם הדברים כשלצידם התרגום הכספי המיידי שלהם. הוא יודע להגיד במקום כמה עולה מה, מה יותר שווה ממה, מה עדיף מבחינת רווחיות וכיצד אפשר לצמצם הפסדים. במקביל, הוא ידע מהי העלות הסבירה עבור דבר מה, וכיצד אפשר לייעל את העלות בראי התועלת.

 

תחום השיווק וניהול התדמית

תחום השיווק והתדמית מתמקד כאמור בשני דברים- שיווק, שמאפשר לך להתאים את המוצר טוב יותר ללקוח ולהגן על עצמך מפני מתחרים, ומבניית תדמית נכונה אשר גם היא תגן עליך מפני אותם מתחרים. רק כאשר יש הלימה בין מוצר לבין תדמית ושניהם מבוססים על מידע מהימן ונכון, המתחרים יישארו מחוץ למשחק. תפקידו של אדם העוסק בתחום זה הוא לדעת לאפיין במהירות ובדיוק רק את מצב המתחרים מול רצון הלקוחות ולהפעיל מנגנון אשר יתאים את המוצר או השירות של ארגון מסוים לאותם פרמטרים.

 

תחום ניהול רצפת הייצור ובקרת תהליכים

תחום זה מתרכז ברמה האופרטיבית, ועיקר העבודה בו הוא ניתוח העבודה הטכנית של רצפת הייצור בארגון מסוים. מומחיות בתחום כזה דורשת יכולת ניתוח קרה ומחושבת, המאפשרת לבעל המקצוע לארגן ציוד, צוות ומשאבים אחרים ביעילות רבה, לתכנן זמן באופן נכון, להבין מה הם יתרונות העובדים והיכן יש לשבץ אותם על רצפת הייצור כדי להגיע ליעילות עבודה מקסימאלית.

 

תחום מערכות המידע והשליטה

חשיבותו של תחום זה בראיה העסקית הכוללת הוא בעיקר בשיפור יעילות העבודה על ידי הקמת מערכת תכנון ובקרה מתקדמת, אשר יכולה לספק תשובות מהירות בזמן אמת למערכת ייצור ותפעול מסוימת, כדי להביאה למצב בו היא מתפקדת ללא רבב, ולממונים עליה יש בקרה יעילה המבוססת על מידע מהימן. ככל שהמידע יהיה יותר מדויק כך למנהל תהיה יכולת לאזן, לייעל ולהתפתח באופן חלק יותר.

 

תחום אבטחת איכות והבטחת שביעות רצון

העוסק בתחום זה הוא למעשה הנציג של הלקוח בארגון, אשר דואג ששביעות רצונו תישמר לאורך זמן ושהוא יבצע קניה חוזרת על בסיס אותה איכות מובטחת ומושגת. הוא אחראי לניהול האיכות ולמדדים השונים בהתאם לסטנדרט מקומי ושיווקי, עמידה בתקנים, רישיונות ורמות שביעות רצון גבוהות הנובעים מאלה. תפקידו הוא קריטי בשרשרת הארגונית כי הוא האחראי שהלקוח בסופו של דבר יהיה מרוצה ושהמוצר יעמוד בתקנים שונים, ואם אחד מאלה לא יתממש, כל התהליך, טוב ככל שיהיה, פשוט לא יעבוד.

 

תחום אמנות הרכש ומערך הלוגיסטיקה

תחום זה, כשמו כן הוא והוא מורכב משני תחומים שונים אשר עליהם אחראי אותו מומחה. המשמעות העיקרית של תחום הלוגיסטיקה הוא דו כיווני ועוסק בשינוע והובלה של חומרים, מוצרים ושירותים מספקים ומקבלני משנה אל הארגון, והובלה של המוצר המוגמר אל הלקוח ביעילות גבוהה ככל האפשר. תחום הרכש הוא תחום המקשר בין הארגון לספקים וקבלני משנה, וקובע עם מי הארגון עובד, מהם הסכמי העבודה הנכונים והיעילים ביותר עבורו וכיצד אפשר להגיע לתמהיל מושלם של ספקים וקבלני משנה שיתנו מוצר איכותי במחיר הנכון לאותו העסק. 

 

כל הזכויות שמורות למרכוס סמריק
All Rights Reserved © 2012
מרכוס סמריק , ת.ד. 5368, קיסריה , info@marcosem.co.il , 04-6262789
STGSTG