טיפים באסטרטגיה עסקית

 

• גם אם יש לך מוצר מנצח ביד, תמיד תחשוב על המוצר הבא שיחליף אותו. הסכנה הגדולה ביותר הטמונה בכך שיש לך קלף מנצח שמוכר לכולם ומביא לך רווחים נאים היא התחרות, שברגע שהיא תופיע היא תוריד לך את המכירות במקרה הטוב, ותחסל אותן במקרה הרע. לכן- קיומו של מוצר תחליפי שיחליף אותו הוא הכרחי.

• בהמשך לטיפ הקודם, גם אם אתה שולט בסגמנט מסוים בשוק, תמיד תגיב לתחרות גם אם לכאורה היא לא מאיימת. מתחרה טוב הוא מתחרה שגדל לצדך, תופס מקום של כבוד בדעת הקהל, ומעלה את רף התחרות ברגע הנכון עבורו.

• כאשר ניתן להשתמש במכונה מסוימת לייצור מוצר נוסף, אשר לא כרוך בעלויות התאמה גבוהות או בעלויות לימוד והתאמה, כדאי להשתמש בה לייצור מוצרים נוספים כאשר היא לא מייצרת את המוצר שלשמו יועדה. גם אם המוצר לא קיים כרגע בהיצע המוצרים של החברה, עדיין כדאי ליצרו ולמוכרו למעוניין בכך.

• כאשר אתה מעוניין לחולל מהפך, עשה זאת בשלבים, והתחל מלמעלה למטה. ראשית, "צלם" במבט מבחוץ את החברה שלך, עם דגש מיוחד על מערכת הבקרה והשליטה. חפש צווארי בקבוק, בעיות הנובעות מסדרי עדיפויות מעורפלים, וקבל מידע מכל מי שמעוניין לתת אותו כדי שתוכל לנתח את המצב באמצעות ניתוח מרובה פרמטרים. עליך לרדת לרמת המיקרו עד רמת הפריט המיוצר, ולרשום כל מסקנה במדרג המיועד לה בתרשים.

• כאשר אני מתכנן תהליך ייעול לארגון או עסק, אני תמיד דואג שאנשי הצוות שלי יכינו עבורי מודלים כלכליים ומודלים אשר יתמכו בהחלטה שקיבלתי. המשמעות של הנושא היא שעליך להיות ער לשינויים והאם התכנית שקבעת לעצמך מיושמת בקצב הנכון, ללא סטיות ובתוואי שייעדת לה, עד להגשמת המטרות שהוצבו.

• כאשר אתה מכין תכנית עסקית, אל תשכח את הצד הטכנולוגי. ברוב המקרים, תכניות עסקיות מתמקדות בעיקר בתחום הכלכלי-שיווקי-פיננסי ופחות בצד הטכנולוגי. אל תשכח לכלול גם את התחום הזה בתכניותיך העסקיות כדי לקבוע את הפרמטרים שלפיהם תיקבע רמת היעילות או לחלופין, את הסיבות להפסד.

כל הזכויות שמורות למרכוס סמריק
All Rights Reserved © 2012
מרכוס סמריק , ת.ד. 5368, קיסריה , info@marcosem.co.il , 04-6262789
STGSTG